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https://doi.org/10.24546/00422401
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2025-05-29
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00422401 (fulltext)
pdf
503 KB
9
メタデータ
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メタデータID
00422401
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
海難審判裁決録における海難規模・原因と懲戒に関する考察(商船・理工学)
その他のタイトル
A Few Comments on Relationship between Casualty Scale, Cause and Disciplinary Punishment in Marine Accident Inquiry Reports(MARITIE STUDIES, AND SCIENCE AND ENGINEERING)
著者
竹原, 隆 ; 村井, 康二 ; 林, 祐司
著者名
竹原, 隆
Takehara, Takashi
タケハラ, タカシ
著者名
村井, 康二
Murai, Koji
ムライ, コウジ
著者名
林, 祐司
Hayashi, Yuji
ハヤシ, ユウジ
言語
Japanese (日本語)
収録物名
神戸大学海事科学部紀要
Review of the Faculty of Maritime Sciences, Kobe University
巻(号)
2
ページ
109-114
出版者
神戸大学海事科学部
刊行日
2005-07-31
公開日
2006-09-06
注記
本文ファイルは、国立情報学研究所CiNiiより提供されたものです。
抄録(自由利用可)
Sea disasters and accidents have been decreasing in the world. However, they certainly happen and never disappear. We can investigate their cause and etc. by using maritime accident inquiry reports. The Marine Accidents Inquiry Agency investigates a cause and attempts to prevent the disasters/accidents again. In this paper, we investigate relationship between casualty scale, cause and disciplinary punishment by using marine accident inquiry reports and aim at the difference between a ship's officer ( a captain, a deck officer and a quartermaster ) and a pilot. As a result, we show the difference among them in the results of the exemption number for the disciplinary punishment, and the pilot has gotten 50 % more in comparison with the ship's officers.
カテゴリ
神戸大学海事科学部紀要
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2号(2005-07-31)
紀要論文
関連情報
NAID
110004631013
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資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
1349-3620
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NCID
AA11960678
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