神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/0100479347
このアイテムのアクセス数:
183
件
(
2025-04-25
13:37 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
19_03 (fulltext)
pdf
368 KB
223
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
0100479347
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
【研究ノート】メタファーとしての機械学習に対する英語教育的考察 : 機械学習のあり方から英語教育への含意を探る
その他のタイトル
An Educational Perspective on Machine Learning as a Metaphor in the Context of English Language Teaching : Exploring the Implications
著者
著者名
山中, 司
言語
Japanese (日本語)
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
19
ページ
50-56
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2023-03-31
抄録(自由利用可)
This paper examines the implications of machine learning results for human learning and presents three perspectives (foreign language proficiency, effort and hard work, and forgetting) that highlight the differences between machine learning and human learning. The discussion aims to identify dissimilarities that cannot be directly transferred between humans and AI and draw reasonable implications. The paper emphasizes that humans are capable of learning from AI's learning and provides a synopsis of the issues.
キーワード
AI(Artificial Intelligence)
英語教育
機械学習
記号創発システム論
教育学
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
19号(2023-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る