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https://hdl.handle.net/20.500.14094/0100483360
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2025-05-09
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0100483360 (fulltext)
pdf
629 KB
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メタデータ
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メタデータID
0100483360
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
パートナーとの協働を通じた起業家の目的形成 : 株式会社ヌーラボの事例研究
Shaping Entrepreneurial Goals in Collaboration with Partners: A Case Study of Nulab Inc.
著者
吉田, 満梨 ; 二宮, 麻里 ; 三井, 雄一 ; 大田, 康博
著者ID
A2953
研究者ID
1000030552278
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=f275f9416a55b76c520e17560c007669
著者名
吉田, 満梨
ヨシダ, マリ
Yoshida, Mari
所属機関名
経営学研究科
著者名
二宮, 麻里
Ninomiya, Mari
著者名
三井, 雄一
Mitsui, Yuichi
著者名
大田, 康博
Ota, Yasuhiro
言語
Japanese (日本語)
収録物名
マーケティングジャーナル
Japan Marketing Journal
巻(号)
43(2)
ページ
30-41
出版者
日本マーケティング学会
Japan Marketing Academy
刊行日
2023-09-29
公開日
2023-10-13
抄録
先行研究では,起業家の機会認識や目的達成の動機が,起業の行動や成果に影響を与えることが指摘されてきた。一方で,起業家がスタートアップの起業,成長,株式上場(IPO)といった目的を,どのようなプロセスを経て形成するのかは,十分に議論されてこなかった重要な研究課題である。本研究では,2004年3月に福岡市で創業し,2022年6月に東証グロース市場への上場を果たした,株式会社ヌーラボの事例研究を通じて,この課題に答えることを目的としている。分析の結果,ヌーラボの起業,成長,上場という新たな目的が見出された3つのフェーズにおいて,自発的パートナーとのコラボレーションの結果として新たな目的が形成される一貫したパターンが確認された。最後に,理論的示唆と実践的示唆を議論する。
Previous research has suggested that entrepreneurs’ perceptions of opportunities and their need for achievement have an impact on their entrepreneurial actions and outcomes. However, the process through which entrepreneurs develop their goals for starting, growing, and listing their startups remains an important research question that has not been fully explored. This study aims to address this gap by conducting a case study of Nulab Inc., a company founded in Fukuoka City in March 2004 and listed on the TSE Growth Market in June 2022. The findings reveal a consistent pattern of goal formation through collaborative efforts with spontaneous partners across the three phases. Lastly, we discuss the theoretical and practical implications of these findings.
キーワード
起業家
IT
スタートアップ
目的
コラボレーション
パートナーシップ
Entrepreneur
IT
Startup
Goal
Collaboration
Partnership
カテゴリ
経営学研究科
学術雑誌論文
権利
© 2023 The Author(s).
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license.
関連情報
DOI
https://doi.org/10.7222/marketing.2023.048
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資源タイプ
journal article
ISSN
0389-7265
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eISSN
2188-1669
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