神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/0100487715
このアイテムのアクセス数:
239
件
(
2025-07-01
15:42 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
0100487715 (fulltext)
pdf
311 KB
170
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
0100487715
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Make-causatives in Japanese EFL Learner English: A Corpus-based Study
著者
著者名
Teshome, Martin
言語
English (英語)
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
6
ページ
59-80
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2024-03-20
抄録(自由利用可)
Structural and semantic features of learners’ L1 can affect L2 acquisition. This study examines and compares ICNALE data composed of language produced by Japanese EFL learners and native English speakers, focusing on make-causatives with various parts of speech to determine whether there are signs of L1 interference in its use by learners. Its findings suggest that learners are sensitive to the semantic features of the patient, such as animacy. Some findings also imply that Japanese EFL learners may conceptualise English make-causatives as describing a naturally occurring change of state rather than an agent-caused event. The study proposes analyses of causatives and naru constructions in Japanese and examining learning materials to determine whether the different findings are, indeed, due to L1 interference.
キーワード
Semantics
Cognitive Linguistics
Syntax
Interference
カテゴリ
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
6号(2024-03-20)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
eISSN
2435-2632
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
ホームへ戻る