神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/0100488373
このアイテムのアクセス数:
260
件
(
2025-08-02
21:10 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
0100488373 (fulltext)
pdf
493 KB
190
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
0100488373
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Self-Evaluated Language Skills’ Impact on Language Experiences: Evidence from COIL-based Classes between Kobe University and Dublin City University
その他のタイトル
語学力の自己評価と授業経験 : 神戸大学とダブリンシティー大学の共修
著者
Iwatsuki, Junko ; Pawlak, Sakiko ; Wierzbowska, Agata ; Wolf, David
著者ID
A2936
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=8fd9efa8f020a2b6520e17560c007669
著者名
Iwatsuki, Junko
岩月, 淳子
イワツキ, ジュンコ
所属機関名
経済学研究科
著者名
Pawlak, Sakiko
著者ID
A0664
研究者ID
1000090755654
ORCID
0000-0001-8641-3217
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=da68ccf708baa749520e17560c007669
著者名
Wierzbowska, Agata
ヴィエシボフスカ, アガタ
所属機関名
経済学研究科
著者名
Wolf, David
言語
English (英語)
収録物名
大學教育研究
巻(号)
32
ページ
239-254
出版者
神戸大学大学教育推進機構
刊行日
2024-03-31
抄録(自由利用可)
The COVID-19 pandemic has significantly impacted international student exchange programs, as Japan’s strict border control measures have prevented foreign national students from entering the country. This resulted in an abrupt cancellation of planned study abroad programs, greatly affecting students at Kobe University’s (KU) Faculty of Economics and Dublin City University (DCU). KU and DCU established an online classroom using the Collaborative Online International Learning (COIL) approach to address these challenges. This virtual classroom allowed students from both universities to interact with each other on interdisciplinary topics related to economics and interculturalism, while also improving their language learning experience. They shared and discussed prepared presentations, enabling students from both universities to develop their cross-cultural competence. The present study conducts a comparative analysis of the two universities, while also examining the relationship between students’ selfevaluated language skills and their language learning experiences through COIL. Our analysis revealed notable discrepancies in how students perceived COIL and their language learning experiences. Within this analysis, we find COIL to be an effective alternative to traditional study abroad programs, allowing universities to maintain connections with their partner institutions and enhance their students’ international awareness.
カテゴリ
経済学研究科
大學教育研究
>
32号(2024-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
1340-8550
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10452935
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る