神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/0100488645
このアイテムのアクセス数:
233
件
(
2025-05-28
02:55 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
0100488645 (fulltext)
pdf
1.01 MB
253
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
0100488645
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
留学生のアカデミックライティングにおける授業とライティングセンターの連携に向けて : 留学生の「読まれること」に関する意識と介入による文章変化の検討
その他のタイトル
Toward Collaborations on International Students’ Academic Writing Between the Writing Class and the Writing Center: From the Analysis of Students’ Consciousness of “To be read” and Sentence Changes Due to Interventions by Teacher and Tutor
著者
川上, 尚恵 ; 井上, 高輔 ; 肥田, 栞奈
著者ID
A0344
研究者ID
1000060507713
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail.html?systemId=0db8ddf0c97acbd2520e17560c007669
著者名
川上, 尚恵
カワカミ, ナオエ
Kawakami, Naoe
所属機関名
大学教育推進機構
著者ID
A2978
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail.html?systemId=0858d504fbc397fb520e17560c007669
著者名
井上, 高輔
イノウエ, コウスケ
Inoue, Kousuke
所属機関名
大学教育推進機構
著者名
肥田, 栞奈
言語
Japanese (日本語)
収録物名
神戸大学留学生教育研究
巻(号)
8
ページ
1-24
出版者
神戸大学国際連携推進機構グローバル教育センター留学生教育部門
刊行日
2024-03-31
抄録(自由利用可)
The purpose of this paper is to explore how the intervention from teacher and tutor in writing center effect on the writing of international students and how difference of reader is reflected in it. We also considered how writing class and writing center should work together to take advantages of own strengths. There are three research questions: RQ1 how do learners think about having their writing read by others, RQ2 how did learners have meaning in having their writing read by teacher, peers, and tutors, RQ3 how did their writing change through the process of writing class and writing session in the writing center. Research materials include questionaries for students, task in the writing class (parts of short essay), draft of short essay before using writing center, and final draft of short essay. Based on the results of analysis, we indicated that the basic knowledge and rules for academic writing can be taught in the classroom and careful feedback based on writer’s intention can be given at writing center. We also pointed out that it is possible to teach meaning of being read in classroom to students who do not see any meaning in having their writing read by others, and encourage them to use the writing center.
キーワード
日本語アカデミックライティング
留学生
連携
ライティングセンター
授業
カテゴリ
大学教育推進機構
神戸大学留学生教育研究
>
8号(2024-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
2432-7603
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12802162
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る