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https://doi.org/10.24546/81002984
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81002984 (fulltext)
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406
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81002984
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open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
マラソンランナーの参加動機とPush-Pull要因に関する研究 : NAHAマラソンにおける県内・県外参加者に着目して
マラソン ランナー ノ サンカ ドウキ ト push pull ヨウイン ニ カンスル ケンキュウ naha マラソン ニ オケル ケンナイ ケンガイ サンカシャ ニ チャクモク シテ
その他のタイトル
A study of the participant motivation and push-pull factors of marathon runners : Focusing on participants who live in okinawa and participants from other prefectures at the NAHA Marathon
著者
山口, 志郎 ; 佐々木, 朋子 ; 山口, 泰雄 ; 野川, 春夫
著者名
山口, 志郎
Yamaguchi, Shiro
ヤマグチ, シロウ
著者名
佐々木, 朋子
Sasaki, Tomoko
ササキ, トモコ
著者名
山口, 泰雄
Yamaguchi, Yasuo
ヤマグチ, ヤスオ
著者名
野川, 春夫
Nogawa, Haruo
ノガワ, ハルオ
言語
Japanese (日本語)
収録物名
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要
巻(号)
4(2)
ページ
57-67
出版者
神戸大学大学院人間発達環境学研究科
刊行日
2011-03
公開日
2011-06-07
抄録
In recent years, the number of runners has been increasing due to the success of the Tokyo Marathon. However, little attention has been given to the participant motivation and push-pull factors in the Marathon events. The purpose of this study was to compare the motivation and push-pull factors of a Marathon event between the Participants who live in Okinawa and participants from other prefectures at the NAHA marathon in Okinawa. Participant motivation consists of seven items which motivate to participate for a sport event. Push factors refer to the specific forces in our lives that lead to the decision to take a vacation. Pull factors refer to those that lead an individual to select one destination over anther once the decision to travel has made. The data were collected from 400 participants at the NAHA marathon in Okinawa. The participants in the marathon event were separated into the participants from Okinawa (n=190) and participants coming from other prefectures (n=210). The main results of this study were as follows: (1) Participants of Okinawa has positioned NAHA marathon as the place of challenge. (2) Participants of other prefectures has positioned NAHA marathon as a place of the event tourism. The findings suggest that marathon event is necessary to offer a place of the contact with the local people. In addition, it is necessary for organizers to perform the management of marathon event based on the destination image. Implications for future research are discussed.
カテゴリ
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要
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4巻
>
4巻2号(2011-03)
紀要論文
関連情報
NAID
110008436619
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資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
1882-2851
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eISSN
1882-5753
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NCID
AA12316357
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