神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81006671
このアイテムのアクセス数:
154
件
(
2025-06-12
19:26 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81006671 (fulltext)
pdf
890 KB
53
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81006671
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
The Passive in Learner English : Corpus Insights and Implications for Pedagogical Grammar
著者
著者名
Granger, Sylviane
言語
English (英語)
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
1
ページ
5-15
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2013-03-23
公開日
2014-06-24
抄録(自由利用可)
The emergence of corpus-based research has revealed novel insights into the workings of the passive. In this article I give an overview of the new features that have emerged from the analysis of both native and learner corpora and check some of the findings, in particular those related to frequency of use and overpassivization, on the basis of two large learner corpus collections which contain written data from many different learner populations: the International Corpus of Learner English (ICLE) (Granger et al 2009) and the International Corpus Network of Asian Learners of English (ICNALE) (Ishikawa 2011). I also examine a range of pedagogical grammars of English to assess to what extent they have integrated corpus-based insights and make suggestions for improved coverage of the passive.
カテゴリ
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
1号(2013-03-23)
紀要論文
関連情報
URI
http://www.solac.kobe-u.ac.jp/
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
ホームへ戻る