神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81008804
このアイテムのアクセス数:
45
件
(
2025-05-25
14:38 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81008804 (fulltext)
pdf
360 KB
22
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81008804
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Impact on L2 Writing Fluency of Topic Selection Method for a Timed Writing Activity
著者
著者名
Rettig-Miki, Ellen
著者名
Sholdt, Gregory P.
言語
English (英語)
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
11
ページ
55-71
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2014
公開日
2015-04-03
抄録
Fluency in writing, while difficult both to define and to quantify, is a critical area for development in L2 learners. L2 writers may be confronted with on-demand writing tasks, either in standardized tests such as portions of the TOEFL or TOEIC writing tasks, in overseas academic courses, or in real-life work situations in an increasingly globalized world. This paper centers on L2 writing fluency and describes a small-scale quantitative study that investigates aspects of a timed writing classroom activity with high-level English language learners at a Japanese university. The main findings of the study were that writing on teacher-selected topics produced slightly higher fluency scores over freely chosen student-selected topics, and that students indicated a clear preference for teacher-selected topics. Results of the study may help inform pedagogical decisions in the development of writing fluency.
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
11号(2014)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る