神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81012493
このアイテムのアクセス数:
237
件
(
2025-05-01
12:15 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81012493 (fulltext)
pdf
922 KB
146
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81012493
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Quantitative Analysis of JFL Learners' Writing Abilities and the Development of a Computational System to Estimate Writing Proficiency
著者
著者名
Lee, Jae-Ho
著者名
Hasebe, Yoichiro
言語
English (英語)
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
5
ページ
105-120
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2020-12-21
公開日
2020-12-21
抄録(自由利用可)
We developed jWriter (https://jreadability.net/jwriter), a computer-based writing-evaluation system for learners and teachers of Japanese as a foreign language (JFL). The system has two primary functions: 1) to analyze the input essay in Japanese and output an estimated proficiency level and 2) to provide advisory comments, or diagnostic analysis, about the variety and usage of the expressions in the essay. With this system, learners can work to improve their writing skills while obtaining feedback, albeit informal, in real-time. jWriter is built upon a regression model constructed using data from the I-JAS (International Corpus of Japanese as a Second Language), and the accuracy of this discriminant formula is 76%.
キーワード
Writing Proficiency
Quantitative Analysis
Automated Evaluation
Multiple Regression
Learner Corpora
カテゴリ
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
5号(2020-12-21)
紀要論文
関連情報
URI
http://www.solac.kobe-u.ac.jp/
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
eISSN
2435-2632
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
ホームへ戻る