神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81012583
このアイテムのアクセス数:
75
件
(
2025-04-26
08:22 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81012583 (fulltext)
pdf
276 KB
49
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81012583
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Exploring EFL Teachers’ Perceptions of Active and Passive Learning in Japanese Universities
著者
著者名
Amar, Cheikhna
言語
English (英語)
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
17
ページ
15-30
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2021-03-31
公開日
2021-03-15
抄録
This paper analyses some of the EFL teachers’ perceptions and beliefs regarding active and passive learning in their EFL classrooms in Japanese universities. The study is based on paired discussions among the participant teachers. It uses inductive qualitative approach to analyze the data and uses NVivo 12 software to identify the main themes. The analysis shows what these teachers consider as active or passive learning. It demonstrates how they describe and provide the factors, which they believe, are behind creating one or the other style. The findings suggest that these EFL teachers link active approach to successful learning and passive approach to unsuccessful learning. They consider factors such students’ level, teachers’ level, and classroom size to be among the main factors that lead to classroom environment being active or passive.
キーワード
Learning
Active learning
Passive learning
Qualitative analysis
Paired discussion
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
17号(2021-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る