神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81013055
このアイテムのアクセス数:
78
件
(
2025-04-27
14:50 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81013055 (fulltext)
pdf
1.05 MB
24
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81013055
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Art-stories as reflection: Learning from the Popoki Peace Project
著者
著者ID
A0591
研究者ID
1000040221006
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=52e9fde75364912a520e17560c007669
著者名
Alexander, Ronni
アレキサンダー, ロニー
所属機関名
国際協力研究科
言語
English (英語)
収録物名
国際協力論集
巻(号)
29(2)
ページ
27-51
出版者
神戸大学大学院国際協力研究科
刊行日
2022-01
公開日
2022-02-03
抄録
This article addresses the ways people express their understandings, beliefs and feelings about feeling safe through art, stories, and art-stories. The purpose is to contribute to ongoing efforts to build a methodology for the analysis and understanding of art-stories about feeling safe, and to contribute to the conversation about reflective narrative, art and everyday security. It suggests that reflective art-stories can add an especially important, and often different, perspective to our understanding of what it means to feel safe. The article first provides a discussion of the meaning of stories, narrative and reflection, and discusses the importance of artstories in reflecting everyday feelings of safety. Examples of four art-story making activities conducted by the Popoki Peace Project are introduced and analyzed, focusing on the different ways the use of drawing and storytelling promotes reflection and expression of everyday understandings and feelings of being safe.
カテゴリ
国際協力研究科
国際協力論集
>
29巻
>
29巻2号(2022-01)
紀要論文
関連情報
URI
http://www.research.kobe-u.ac.jp/gsics-publication/jics/
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
0919-8636
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10418744
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る