神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/E0042048
このアイテムのアクセス数:
158
件
(
2025-05-15
13:58 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
E0042048 (fulltext)
pdf
915 KB
170
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
E0042048
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Analysis of Demand-Side and Supply-Side Factors on Learning Outcomes in Cambodia
著者
著者ID
A2459
著者名
Chea, Phal
チェア, パル
所属機関名
国際協力研究科
著者ID
A1254
研究者ID
1000090379496
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=748a9a2907c96735520e17560c007669
著者名
Ogawa, Keiichi
小川, 啓一
オガワ, ケイイチ
所属機関名
国際協力研究科
言語
English (英語)
収録物名
国民経済雑誌
巻(号)
221(6)
ページ
1-20
出版者
神戸大学経済経営学会
刊行日
2020-06-10
公開日
2021-07-01
抄録
The study applies the Hierarchical Linear Modeling(HLM)approach using the international learning assessment survey, PISA for Development (PISA-D), to examine the effects of demand-side and supply-side factors associated with academic performance in Cambodia. Findings from the study suggest that students’ characteristics and family background are good predictors of students’ test scores in Cambodia, while demand-side factors such as school size, class size, student grouping by ability, remedial class, and teacher absenteeism have little or no influence on student learning performance. The study also highlights how these predictors affect learning performance differently in rural and urban areas.
キーワード
Education Policy
Quality of Education
International Learning Assessment
Hierarchical Linear Modeling(HLM)
Cambodia
カテゴリ
国際協力研究科
国民経済雑誌
>
221巻
>
221巻6号(2020-06-10)
紀要論文
関連情報
NAID
40022276964
CiNiiで表示
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
ISSN
0387-3129
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN00090962
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る